چطور میتوانم یک بلاگر آرایشی موفق باشم چه چالشهایی پیش رو دارم چطور میتوانم برندهای بنام را به سمت خود جذب کنم و…اینها پرسش های رایج در بین علاقه مندانی است که تصمیم دارند به دنیای آرایش قدم بگذارند.
انصافاً هم باید به این علاقه مندان حق داد زیرا بلاگر آرایشی از آن دسته حرفه های جدیدی است که در کنار جذابیت نان و آب خوبی هم دارد صنعت آرایش در ۲۰۲۱ که با توجه به کرونا نسبتاً سال پر رکودی هم بود چیزی نزدیک به ۵۱۱ میلیارد دلار ارزش گذاری شد.
پیش بینی میشود این مبلغ در ۲۰۲۵ به ۷۱۶ میلیارد دلار خواهد رسید افزایش رونق صنعت آرایش و زیبایی ، بیوتی بلاگری را به یکی از شغلهای فری لنسری خوش آتیه تبدیل کرده است.
هم اکنون نیز بیوتی بلاگرهای مشهوری با صدها هزار دنبال کننده در شبکه های مجازی فعالیت میکنند در نتیجه باید با دیدی باز به این حرفه نگاه کنید و فوت وفنهای استادی بیوتی بلاگر شدن را فرا بگیرید
جالب است بدانید نکته هایی از بلاگر آرایشی شدن میدانیم که کمتر کسی آنها را با شما در میان میگذارد در این مطلب با مجله ارگ بررسی میکنیم که برای بلاگر آرایشی شدن چه کارهایی باید انجام .
نکات کلیدی که یک بلاگر آرایشی موفق باید بداند
صنعت بلاگری زیبایی وآرایش که موضوع صحبت ما است در ظاهر کاری آسان است که با یک موبایل و داشتن چند قلم لوازم آرایش و استفاده از این لوازم است ولی این موارد تنها ابزار ساده کار است پس اگر تصمیم دارید در این حرفه فیری لنسری موفق باشید باید نکات بسیار مهمی را در این مقاله برای شما با تحقیقات از چند بیوتی بلاگر بدست آوردیم بکار بگیرید.
آموزش و بروز بودن
اگر از بهترین برندها و ابزارها بهترین خلاقیت وتگنیکها رابکار ببرید امادر انجام کار مهارت کافی نداشته باشید خروجی و پایانی کار خوبی را نمیتوانید ارایه دهید وهمین امر منجر به دیده نشدن ودنبال نکردن افراد از صفحات شما میشود.
وقتی صحبت از بیوتی بلاگری به میان می آید یاد این ضرب المثل قدیمی میفتیم که به قول قدیمیها از کوزه همان تراود که در اوست.
کافی است لب باز کنید دست به آرایش شوید تا مخاطب متوجه شود شما چند مرده حلاج هستید به همین دلیل قبل از اینکه وارد کارزار بلاگر آرایشی شوید اطلاعات خود در این حوزه در آموزشگاه ها اساتید زیبایی کار بلد را تا میتوانید افزایش دهید فوتهای کوزه گری را فرا بگیرید و دامنه اطلاعات آرایشی خود را گسترش دهید
هر قدر که اطلاعات بیشتری داشته باشید به همان اندازه اعتماد به نفس بیشتر و بخت موفقیت در این حوزه افزایش پیدا می.کند محتوایی که منتشر میکنید باید سبک و سیاق خاص شما را داشته باشد این محتوا باید به گونه ای باشد که مخاطب در اولین نگاه متوجه شود حرفهای تازه و متفاوتی برای گفتن دارید
انتخاب بستر مناسب برای بلاگر آرایشی شدن
همان طور که میدانید شبکه های اجتماعی بستر اصلی فعالیت بلاگر آرایشیها هستند به همین دلیل قبل از هر چیز شبکه های اجتماعی که مخاطبان بیشتری در ایران دارند را انتخاب کنید هم اکنون که در حال نگارش این متن هستیم (مرداد ماه 1402)، اینستاگرام پس از تلگرام دومین شبکه اجتماعی محبوب در بین کاربران ایرانی .است
اینستاگرام با توجه به قابلیت هایی که برای انتشار تصویر و ویدئو ،دارد انتخاب مناسبی برای آغاز بلاگر آرایشی شدن است در این بین یوتیوب، به عنوان شبکه اجتماعی ویدئو محور، گزینه دیگری پیش روی بیوتی بلاگرهاست. البته فراموش نکنید دسترسی به این پلتفرمها برای ایرانی ها در دسرهایی را به دنبال دارد
شبکه های اجتماعی ایرانی را هم از قلم نیندازید شبکه آپارات ، روبیکا نکته بسیار مهم از ابتدا کمال گرایی بگذارید کنار وبا دو یا سه شبکه اجتماعی استارت بزنیدالبته که اگر در شبکه های اجتماعی بیشتر هم فعالیت کنید بهتر است .
این مقاله هم به شما پیشنهاد می شود
اشتیاق خود به آرایش را به مخاطبان منتقل کنید
حتما شما هم شنیده اید که میگویند سخنی که از دل برآید لاجرم بر دل نشیند این ضرب المثل درباره بلاگر آرایشی شدن کاملاً صدق میکند وقتی گفتار شما همراه با عشق و علاقه به آرایش باشد شوری در مخاطب برای دنبال کردن محتوایتان پدید می آید.
مهمترین ویژگی یک بیوتی بلاگر حرفهای عشق وی به آرایش است وقتی با شور وشوق از آرایش صحبت میکنید اشتیاق شما به مخاطب منتقل میشود مخاطبی که محتوا تولیدی شما را میبیند تحت تاثیر قرار می گیرد و به دنبال کننده هایتان اضافه میشود به این ترتیب به دنبال پاسخی برای پرسش چگونه بیوتی بلاگر شویم، می گردید، اشتیاق را چاشنی کارتان کنید
دیگران هم این مقاله را پسندیدند
خودتان باشید اما کمی بهتر
حتما شما هم بلاگرهای آرایشی را دیده اید که ادا و اطوار در میاورند و ژستهای مصنوعی میگیرند ناگفته پیداست این بلاگرهای آرایشی راه به جایی نمیبرند برای صحبت درباره آرایش باید قبل ازهر چیز خود واقعیتان باشید.
با این حال معمولی صحبت کردن درباره آرایش فایده ای ندارد به همین دلیل است که میگوییم باید خودتان باشید، اما جلوی دوربین با انژری بیشتری درباره آرایش صحبت کنید صحبتهای شما باید به گونه ای باشد که مخاطب احساس کند همیشه حرفهای جدیدی در حوزه آرایش برای گفتن دارید در محتواهایی که ایجاد میکنید همیشه لبخند به لب داشته باشید و خودمانی صحبت کنید تا محتوای شما به دل مخاطب بنشیند
در یک نگاه
خودتان باشید اما کمی بهتر
حتما شما هم بلاگرهای آرایشی را دیده اید که ادا و اطوار در میاورند و ژستهای مصنوعی میگیرند ناگفته پیداست این بلاگرهای آرایشی راه به جایی نمیبرند برای صحبت درباره آرایش باید قبل ازهر چیز خود واقعیتان باشید.
با این حال معمولی صحبت کردن درباره آرایش فایده ای ندارد به همین دلیل است که میگوییم باید خودتان باشید، اما جلوی دوربین با انژری بیشتری درباره آرایش صحبت کنید صحبتهای شما باید به گونه ای باشد که مخاطب احساس کند همیشه حرفهای جدیدی در حوزه آرایش برای گفتن دارید در محتواهایی که ایجاد میکنید همیشه لبخند به لب داشته باشید و خودمانی صحبت کنید تا محتوای شما به دل مخاطب بنشیند
بیشتر بخوانید
تعریف هوش مصنوعی و کاربرد آن
محتوای منظم و پیوسته تولید کنید
انتشار محتوای منظم و پیوسته شما به یک شغل وصنعت قدم گذاشته اید نمیتوانید یک روز کار کنید دو روز کار نکنید الگوریتماهی شبکه های مجازی بیشتر ازمخاطب مارا زیر نظر دارد واگر الگوریتمها درک کنند که روزانه ومرتب پست واستوری انتشار میدهید سما را به عنوان کسب وکار در نظر میگیرد وکمک به دیده شدن هم میکند وهمین موضوعات از مهمترین فوتهای استادی برای موفقیت در حوزه بیوتی بلاگری است.
جامعه آماری مخاطبین خود را در نظر بگیرید و ببینید محتوایی که منتشر میکنید چه زمانهایی بازخورد بهتری دریافت میکند محتواهای بعدی را در این زمانها منتشر کنید از طرف دیگر در زمانهای مختلف لایو استوری و پست در اینستاگرام منتشر کنید. جدولی برای انتشار محتوا درست کنید و به هر قیمتی که شده به این زمان بندی پایبند بمانید
دیگران هم این مقاله را پسندیدند
چگونه بلاگر آرایشی شویم
پرسشی است که فقط حرفه ای ها پاسخ آن را میدانند
برای اینکه محتوایی که با هزارو یک زحمت درست کرده اید در بین دیگر محتواهای آرایشی گم نشود، این محتوا را با هشتگهای مخصوصی مشخص کنید آشنایی با سازوکار هشتگ ها ، یکی دیگر از کلیدهای موفقیت در حوزه بلاگری است.
هشتگهایی که انتخاب میکنید باید حتماً با نوع محتوای شما سازگار باشد ابزارهای مختلفی برای شناسایی هشتگ های پرکاربرد وجود دارد در کنار این ابزارها نگاهی به صفحه بیوتی بلاگرهای پرمخاطب بیندازید و ببینید هم قطاران شما از چه هشتگهایی استفاده میکنند بررسی صفحه برندهای معتبر آرایشی نیز اطلاعات سودمندی درباره انتخاب دقیق هشتگ به شما میدهد
هیچ پیامی را در شبکه های اجتماعی بدون پاسخ باقی نگذارید تا جایی که میتوانید با شبکه های اجتماعی به مخاطبین خود نزدیک شوید پیامها را با جوابهای گرم و محبت آمیز در ویس پاسخ دهید و به مخاطبین خود اثابت کنید که نظراتشان برای شما مهم است این نکات یعنی احترام گذاشتن به مخاطب ایجاد حث صمیمی ودوستی
چقدر در مورد نکات خرید اینترنتی می دانید؟
اشتراک گذاری محتوا را فراموش نکنید
دنیای شبکه های مجازی دنیای به اشتراک گذاری است از دنبال کننده های خود درخواست کنید محتوایی که تولید کرده اید را در حسابهای کاربری خودشان به اشتراک بگذارند تا بیشتر دیده شود
اگر در بیشتر از یک شبکه اجتماعی فعالیت میکنید این محتوا را دیگر حسابهای کاربری خود نیز منتشر کنید
دیگران هم این مقاله را پسندیدند
تعامل با دیگر بلاگر آرایشی را دست کم نگیرید
قانون نانوشته ای برای بلاگر آرایشی شدن وجود دارد که بر اساس آن برای جذب مخاطب بیشتر باید با دیگر بیوتی بلاگرها هم داستان شوید برگزاری لایو با بیوتی بلاگرهایی که مخاطبان بیشتری نسبت به شما دارند زمینه آشنایی دیگر علاقه مندان دنیای آرایش با صفحه شما را فراهم میکند بدون شک بیوتی بلاگری که برای تعامل انتخاب میکنید هر چقدر مخاطب بیشتری داشته باشد به همان اندازه احتمال جذب دنبال کننده بیشتری برای شما وجود دارد از آنجایی که به قول قدیمیها ندانستن عیب نیست میتوانید پرسش چگونه بیوتی بلاگر شویم را با حرفه های این فن درمیان بگذارید و از کوله بار تجربه حرفه ها درس بگیرید
چقدر در مورد هوش مصنوعی می دانید؟
محتوای تخصصی آموزش آرایش تولید کنید
تجربه نشان داده در بین تمامی محتواهای بیوتی بلاگرها در شبکه های اجتماعی محتوای آموزشی بازدید بیشتری دارد. بهتر است محتواهای آموزشی را در دسته بندی مختلفی پیش روی مخاطبان قرار دهید تا راحت تر به این راهنماها دسترسی پیدا کنند. آموزشهای چند مرحله ای در قالب چندین محتوا نیز روش مناسبی است تا مخاطب محتواهای شما را یکی پس از دیگری دنبال کند به دلیل محبوبیت محتواهای آموزش آرایش در شبکه های اجتماعی تعداد زیادی از این محتواها توسط بلاگر آرایشی مختلف تولید شده است. به همین دلیل برای اینکه محتوای آموزش آرایشی تولید کنید که یک سروگردن بالاتر باشد در محتواهای آموزشی روشهایی را برای آرایش راحت و زیبا در اختیار مخاطبان قرار دهید