اصول طراحی دکوراسیون فروشگاه و مغازه ها که فضای خرده فروشی محسوب می شود تا بنکداری ها و فروشگاه های عظیم، می تواند تاثیر فوق العاده ای بر مشتریان شما بگذارد.
اگرچه هر فروشگاه و مغازه ای متفاوت است اما همه آنها یک هدف و تنها یک هدف دارند: جذب مشتری بنابراین طراحی یک فضای تجاری با ابعاد متفاوت می تواند کاملا سیر اقتصادی آن مکان را متحول سازد.
یک مفهوم کلیدی در طراحی مغازه تجارت بصری است و این فرآیند استفاده از پلان طبقات، رنگ ها، نورپردازی، قفسه بندی، فناوری و سایر عناصر برای جذب مشتری است.
با این حال فقط جلب توجه خریداران کافی نیست یک استراتژی طراحی خوب همچنین به معنای برآورده کردن انتظارات آنها و کمک به آنها در دستیابی به اهداف خرید است. کافی است با ما همراه باشید تا اطلاعاتی در خصوص طراحی مغازه و فروشگاه بدست آورید.
بیشتر بخوانید: ترکیب رنگ در دکوراسیون
نکاتی مهم در طراحی داخلی فروشگاه
برخی از نکات در هر طراحی وجود دارد که می تواند محصول نهایی را به خواسته کارفرما نزدیک و نزدیک تر نماید و در اینجاست که اهمیت وجود یک طراح خبره به چشم می آید.برخی از نکات مهمی که می توان به آنها اشاره کرد شامل موارد زیر می باشد.
در این مقاله مجله ارگ با اصول طراحی دکوراسیون فروشگاه بیشتر آشنا خواهید شد

ویترین در طراحی دکوراسیون فروشگاه
هرگز نباید قدرت طراحی ویترین مغازه و فروشگاه را دست کم گرفت. ویترین ها معمولاً اولین نقطه تماس بصری مشتری با یک فروشگاه است و اغلب می تواند هر مشتری زا برای دیدن محصولات بیشتر به داخل فروشگاه و مغازه هدایت نماید.به هر حال، ویترین مغازه ها چشم یک مغازه است. آنها باید داستانی را تعریف کنند که سپس به فضای فیزیکی منتقل شود.
تاثیر چیدمان منطقی بر دکوراسیون فروشگاه
ممکن است شنیده باشید که خردهفروشان مواد غذایی بهطور استراتژیک مایحتاجهایی مانند تخممرغ و شیر را در پشت فروشگاه قرار میدهند، به این معنی که مشتری باید برای رسیدن به آن کالاهای دیگر را طی کند و احتمالاً تحت تأثیر قرار گرفتن محصولات دیگر قرار میگیرد. فروشگاههای بزرگ نیز از این استراتژی استفاده میکنند و بخش بچهها را در بالاترین طبقه قرار میدهند تا والدین مجبور شوند راه خود را از طریق بخشهای دیگر طی کنند، بنابراین احتمال خرید اضافی افزایش مییابد.
دکوراسیون داخلی : طراحی دکوراسیون اتاق خواب
بالا بردن زمان حضور مشتری در فروشگاه
امروزه افراد بسیار مشغول هستند و تمایل به خرید عجله دارند کار طراحی داخلی فروشگاه و مغازه این است که سرعت این سفر را کاهش دهد و زمان سپری شده در فروشگاه را افزایش دهد و مشتریان را تشویق کند تا سرعت خود را کاهش دهند.
اجناس را مرور کنند و به طور بالقوه چیز جدیدی کشف کنند که این امر با چیدمان فروشگاه شما نحوه و مکان نمایش محصولات و مسیری که مشتریان در فروشگاه شما طی می کنند را تعیین میگردد.
طراحی در چیدمان
در حالی که طراحی داخلی مبتکرانه و خلاقانه می تواند تاثیرگذار باشد، بسیار مهم است که مغازه داران به مشتریان خود فضای تنفسی بدهند. در نتیجه در طراحی فروشگاه و مغازه ضروری است تا فضایی برای فکر کردن و حرکت آزادانهتر به مشتریان داده شود.
در دسترس بودن اجناس
تحقیقات در مورد طراحی داخلی خرده فروشی نشان داده است که مشتریان به طور طبیعی هنگام ورود به یک فضای خرده فروشی به سمت راست منحرف می شوند. با توجه به اینکه اکثریت جمعیت جهان راست دست هستند، این کاملا منطقی است. میتوان فرض کرد که اکثریت جمعیت در سمت راست خود قویتر هستند، عموماً با دست خود دراز میکنند و مهمتر از همه، تمایل دارند به سمت راست هر فضایی کشیده شوند.برای استفاده از این امر، فروشندگان باید محصولات اصلی را در سمت راست فروشگاه قرار دهند. سپس به طور طبیعی مشتریان را در خلاف جهت عقربه های ساعت در اطراف فضایی که نشان داده شده است مسیر ترجیحی است هدایت می کند
.
طراحی خلاقانه
از طریق انتخاب های رنگی هوشمندانه، تابلوهای جسورانه و طرح های نوآورانه، این پتانسیل را در فروشگاه ها ایجاد می نماید که محیطی جذاب ایجاد. فروشگاه ویترین نهایی است و نقطه تماس فیزیکی بین برند و مشتری است. ایجاد فضایی جذاب که در آن مشتری بتواند کاملاً در برند غوطه ور شود، واقعاً آن را زنده می کند و آنها را به یک حامی واقعی برند تبدیل می کند.
در حالی که طراحی داخلی مبتکرانه و خلاقانه می تواند تاثیرگذار باشد، بسیار مهم است که مغازه داران به مشتریان خود فضای تنفسی بدهند. در نتیجه در طراحی فروشگاه و مغازه ضروری است تا فضایی برای فکر کردن و حرکت آزادانهتر به مشتریان داده شود.
نور پردازی اصولی در دکوراسیون داخلی فروشگاه
نور یک عنصر کلیدی در طراحی داخلی است، و لازم نیست که یک طراح داخلی باشید تا ببینید چگونه می تواند دنیای متفاوتی ایجاد کند! نور کم احتمالاً برای ایجاد فضایی دنج در کتابفروشی بهتر است، در حالی که نور واضح و سفید می تواند به فضای داخلی فروشگاه شما حس مدرن و تمیزی بدهد.
جلب توجه با استفاده از علائم
علائم بزرگ و پررنگ مطمئناً میتواند به مشتریان کمک کند تا به جایی که میخواهید بروند یا توجه آنها را به جزئیات مهم جلب کنند. به عنوان مثال، مردم نسبت به رنگ قرمز واکنش شدیدتری نشان می دهند، به همین دلیل است که این رنگ اغلب در تابلوهای فروش و تخفیف برای تبلیغ تصمیم خرید سریع استفاده می شود. از سوی دیگر، اگر طیف وسیعی از محصولات را ارائه دهید که به راحتی قابل شناسایی نیستند. (مانند لوازم آرایشی در بسته بندی های مشابه)، می توانید از علائمی استفاده کنید تا به مشتریان خود کمک کنید آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند
.